Cairo - Alexandrie - Woestijnen - Reisverslag uit Aswan, Egypte van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu Cairo - Alexandrie - Woestijnen - Reisverslag uit Aswan, Egypte van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu

Cairo - Alexandrie - Woestijnen

Door: Peter & Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne & Peter

13 Oktober 2008 | Egypte, Aswan

Eindelijk hebben we dan tijd om aan ons dagboek te werken.
Zijn aangekomen in Aswan na een enerverende reis door de woestijn.
Maar eerst beginnen bij het begin Cairo:
Een smerige hectische stad, de eerste dag een bezoek gebracht aan het Egyptische Museum, en kippevel gekregen van het dodenmasker van Toetanchamon en verder heel veel gezien over de geschiedenis van de Pharao's.
Tevens de soek Khan el-Khalili bezocht met zijn vele kleine straatjes en duizende winkeltjes.
De tweede dag een bezoek gebracht aan de Piramides van Gizeh en van Saqqara.
Erg indrukwekkend en je voelt je heel klein als je er naast staat.
De volgende dag vertrokken naar Alexandrie en op weg daar heen het oorlogsgraf bezocht van de geallieerde soldaten welke zijn gesneuveld in de slag bij El-Alamein.
In Alexandrie de vuurtoren, het Qaitbey fort en de catacomben van Kom es-Shouqafa bezocht.

De volgende dag de woestijn in getrokken op weg naar de Oase Siwa.
Hier hebben we een ontspannen dag doorgebracht door op een krakkemikkige fiets de gehele Oase door te fietsen en de heuvel der doden, de poel van Cleopatra, het orakel van Amon en het fort te bezoeken.
Dit is een geweldige ervaring geweest om te zien hoe relaxed deze berbers leven.
In de avond Yvonne de verjaardag gevierd met bier en taart.

Hierna vertrokken naar de Bahariya Oase, onderweg genoten van het wisselende decor van de steenwoestijn naar de zwarte en daarna de witte woestijn.
De witte woestijn is adembenemend mooi, overal staan kalksteen sculptures gevormd door de woestijnwind.
Hier hebben we de nacht doorgebracht in de openlucht.
Na dat de maan was ondergegaan was er een schitterende sterrenhemel te zien, bijna was Yvonne daar achtergebleven, was 's nachts tijdens een plaspauze verdwaald, doordat Peter zijn hoofdlamp heeft ingezet als baken kon zij uiteindelijk de weg naar de slaapzak terug vinden.

Na de Witte Woestijn zijn we doorgereden, via de Farafa Oase, waar we bezoek hebben gebracht aan het museum van Badr Abd El Moghny een kunstenaar met een missie, naar de Dakhla Oase, dit is een leuk Bedoeinen huis.
De volgende dag een Kamelen rit gemaakt, dit is een geweldige ervaring, deinend op de rug van een Kameel door de woestijn.

Via een overnachting in de Al-Kharga oase zijn we dan vandaag aangekomen in Aswan.

Morgen zullen we proberen om de foto's te up-loaden.

• 14 Oktober 2008 - 07:42

Oma En Opa:

Geweldig, wat een ervaring. Goed beschreven.

Yvonne & Peter

Op zoek naar oude en huidige culturen proberen wij eens per jaar een verre reis te maken. Na reizen door Indonesie, Marocco, Maleisie, Egypte, Brazilie, Peru, Kenia, Botswana, Namibie, Zimbabwe, Zuid Afrika, China, Nieuw Zeeland, India, Oeganda en vele landen in Europa gaan we nu we gepensioneerd zijn verder met camperreizen door Europa. Voor 2016 staat de Noordkaapreis op het programma via Denemarken, Zweden Finland en Noorwegen en voor het najaar Spanje en Portugal. Nu zijn het geen vakanties meer maar gewoon reizen.

Actief sinds 28 Sept. 2008