Dahab - Coloured Canyon - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu Dahab - Coloured Canyon - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu

Dahab - Coloured Canyon

Door: Peter & Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne & Peter

21 Oktober 2008 | Egypte, Dahab

Gisteren wat rond gekeken in Dahab, leuk plaatsje waar het werkelijk bulkt van de duikscholen, dit is natuurlijk niet verwonderlijk met de Blue Hole voor de deur.
Hebben wat gewinkeld en gegeten bij Al Capone (Lemon juice en pancake with honey and banana).
Daarna nog wat souvenirs gescoord en terug naar het hotel om wat te rusten.
In de avond met de hele groep weer naar Al Capone voor het diner, lobster met scampi’s en calimaris, lekker dan daar hebben wij het nog niet gegeten.
Om 21.30 uur terug naar het hotel om te gaan slapen, zijn toch wel vermoeid na de wake-up van 03.00 uur.

Dinsdag 21 oktober, uitgeslapen tot 07.00 uur, kan je na gaan dit vinden we nu al uitslapen, en ontbijten om te vertrekken naar de Coloured Canyon.
Eerst 1,5 uur over de weg naar Nuwaybi en dan 30 minuten off the road naar de Canyon.
Daar aangekomen gaan we te voet op pad en dalen de berg af de kloof in, deze kloof is ontstaan door een aardbeving is is tussen de twee en 30 meter breed.
De rotsen zijn rood van kleur met allerlei kleuren in lagen er door heen.
Op sommige plaatsen is de rots gepolijst door wind en zand en ziet er uit als nerven in een houtstructuur.
Het is erg mooi en na een wandeling, klim en klauterpartijen van 1,5 uur komen we er aan de andere kant weer uit.
Het vermelden waard is nog de wedergeboorte, in een smal deel van de canyon is een rotsblok naar beneden gevallen en heeft alleen een klein kanaal open gelaten, hier moet je liggend op je rug doorheen en dan ca. 2 meter naar beneden.
Voor het gevoel is het net een geboortekanaal vandaar de wedergeboorte.

Bij de uitgang rusten we even en stappen dan weer in de jeep, de chauffeur, een maniak, geeft gas en scheurt weer met hoge snelheden door de woestijn, we worden achterin regelmatig gelanceerd en/of goed door elkaar geschut.
Na een uur in deze cake walk te hebben gezeten komen we aan bij een Bedoeïen dorp waar men een lunch voor ons heeft klaargemaakt.
Mierzoete thee en woestijn brood met tonijnsalade, kaas/tomaat salade en een salade van tomaat, komkommer en ui.
Als toetje krijgen we een grote schaal met meloen die overheerlijk smaakt.
Als wij klaar zijn valt een klein Bedoeine meisje aan op de schaal meloen en propt er twee tegelijk naar binnen waarbij het sap over haar vuile gezichtje loopt.
De vliegen lopen gelijk over haar gezicht maar daar merkt ze zo te zien helemaal niets van.
Na de lunch gaan we te voet het dorp uit en wandelen naar de White Canyon, dit is net als de Coloured Canyon een spleet welke is ontstaan door een aardbeving.
Hier moeten we echt klimmen en klauteren, Desiree klettert achterover van een rots en loopt wat schaafwonden en blauwe plekken op.
Om de canyon uit te komen moeten we via een via ferrata (ladder en klimtouwen) omhoog.
Hier drinken we een cola en wachten op de chauffeur.
Na een wilde terugrit komen we om 17.30 uur aan bij het hotel.

Gaan vanavond een afscheid etentje met de groep houden wat dit is onze laatste nacht samen.
Morgen avond gaan een 6 tal, waaronder wij, de Mount Sinai op en overnachten dan op de berg.

Een vakantie die veel te snel voorbij is gegaan zit er dan weer op, we hebben ons kostelijk vermaakt in een hectisch land met heel veel mooie dingen en een geweldig leuke groep en een uitstekende reisleidster.

• 22 Oktober 2008 - 06:37

Ronald M:

Leuk om het allemaal te lezen en blij dat jullie het zo leuk hebben, ik hoor volgende week de verhalen wel (en kijk al uit naar de dvd) geniet nog maar even van het mooie weer want het is hier iets.....kouder.

• 22 Oktober 2008 - 09:44

Oma En Opa:

Zoals ik in ons vorige bericht al schreef, als je thuiskomt goed uitrusten van een geweldig mooie vakantie die te kort duurde.

Yvonne & Peter

Op zoek naar oude en huidige culturen proberen wij eens per jaar een verre reis te maken. Na reizen door Indonesie, Marocco, Maleisie, Egypte, Brazilie, Peru, Kenia, Botswana, Namibie, Zimbabwe, Zuid Afrika, China, Nieuw Zeeland, India, Oeganda en vele landen in Europa gaan we nu we gepensioneerd zijn verder met camperreizen door Europa. Voor 2016 staat de Noordkaapreis op het programma via Denemarken, Zweden Finland en Noorwegen en voor het najaar Spanje en Portugal. Nu zijn het geen vakanties meer maar gewoon reizen.

Actief sinds 28 Sept. 2008