Cusco 1 - Reisverslag uit Cusco, Peru van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu Cusco 1 - Reisverslag uit Cusco, Peru van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu

Cusco 1

Door: Peter & Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne & Peter

17 September 2009 | Peru, Cusco

Zijn gisteren aangekomen in Cusco na een lange reis vanuit Puno.
Zijn om 07.00 uur vertrokken en zijn direct naar de oude Inca graven gereden welke in torens zijn gelegen.
Hebben onderweg het landschap zien veranderen van de kale bergen naar begroeide streken waar men veeteelt bedrijft.
Moesten onderweg soms stevig in de ankers om herders met kudde schapen, lamas en koeien te ontwijken welke gewoon op de weg lopen en/of de weg oversteken om andere weide te bereiken.
Hebben ook nog een Inca paleis bezocht waar een hoop locals in klederdrachten hun waar probeerdn te verkopen.
Na aankomst in Cusco wat uitgerust en de foto´s uitgezocht voor de upload.
Daarna zijn we gaan eten in de ¨Fallen Angel¨, dit is een zeer bekend restaurant in Cusco.
Het eten was erg lekker en we hebben gelijk de verjaardag gevierd van Ria, een van onze groepsleden.
Daarna terug naar het hotel voor een goede nachtrust als voorbereiding op de Inca Trail.

Van ochtend om 07.30 uur opgestaan en een lekker ontbijt genuttigd, om 10 uur komt onze gids voor de Inca Trail ons briefen voor morgen.
We worden om 06.00 uur opgehaald en gaan dan met de bus naar een van de porters (dragers) om daar te ontbijten.
Vervolgens worden we dan naar kilometerpaal 82 gebracht waar de tocht zal beginnen.
We moeten dan 46 kilometer wandelen verdeeld over 3 dagen waarbij we op de tweede dag een hooget moeten overwinnen van meer dan 1200 meter in 17 kilometer afstand.
Op de vierde dag moeten we om 04.00 uur opstaan en wandelen dan de laatste kilometers naar de zonnepoort om Machu Pichu te aanschouwen vanaf de bergtop.
Jullie zien dat ons nog een aardige uitdaging te wachten staat.

Dit was het weer voor vandaag, na de trail zullen we weer verslag doen van onze belevenissen.

PS. we hebben foto´s geupload bij alle verslagen dus die kunnen jullie nu bekijken.

• 17 September 2009 - 19:28

Maud:

Ha Peter en Yvonne,

Ik lees jullie verhalen met veel pezier! Veel succes gewenst voor de Inca Trail!

Maud

• 18 September 2009 - 07:34

André,Kitty,Lian,Xin:

Schitterend om jullie verhalen zo te lezen !

Heel veel succes en natuurlijk plezier met de Inca Trail

Groetjes

• 18 September 2009 - 08:58

Oma En Opa:

Geweldige foto's, we zijn nieuwsgierig naar de thuiskomst, want dan krijgen we nog meer te zien. Jullie hebben wel een "loopvakantie" uitgezocht, maar jullie zijn in goede gezondheid, houden zo.
    Pa en ma

Verslag uit: Peru, Cusco

Rondreis Peru 2009

Na het jaren van plan te zijn geweest, maar toch steeds een andere bestemming gekozen te hebben, gaan we nu dan eindelijk naar Peru.
Buiten de verplichte toeristische plaatsen zoals Lima, Pisco, Islas Ballestas, Nazca, Arequipa, Colca Canyon, Titicacameer, Cuzco en via de Inca Trail naar Machu Picchu gaan we ook een week naar het National Park Manu en de Nevelwouden.
In Manu zullen we 7 dagen, onder leiding van een natuurgids, op zoek gaan naar rotshaantjes, reuzeotters. kaaimannen, pappegaaien, capybara's, klei-etende parkieten etc.
De voorbereiding is in vollegang en de voorpret is al volop aanwezig.

Chronologisch overzicht van onze reisplanning:

; 3 Sept. :Amsterdam - Lima
; 9 Sept. :Arequipa
;10-11 Sept. :Colca Canyon / Cabanaconde
;12 Sept. :Cruz del Condor - Chivay
;13 Sept. :Chivay - Puno
;14 Sept. :Titicacameer (Uros eilanden)
;15 Sept. :Titicacameer (Amantani en Taquile) - Puno
;16 Sept. :Puno - Cuzco
;17 Sept. :Cuzco
;18-21 Sept. : Incatrail - Machu Picchu
;22 Sept. :Cuzco
;23 Sept. :Cuzco - Nevelwoud (Posada San Pedro)
;24 Sept. :Nevelwoud - Atalaya - Manu River (Boca Manu)
;25-26 Sept. :Manu River - Cocha Salvador en Otorongomeer
;27 Sept. :Cocha Salvador - Aralik (Tambo Blanquillo)
;28 Sept. :Aralik - Yine Lodge

TitiKaka Meer

13 September 2009

Verslag Colca Canyon
Yvonne & Peter

Op zoek naar oude en huidige culturen proberen wij eens per jaar een verre reis te maken. Na reizen door Indonesie, Marocco, Maleisie, Egypte, Brazilie, Peru, Kenia, Botswana, Namibie, Zimbabwe, Zuid Afrika, China, Nieuw Zeeland, India, Oeganda en vele landen in Europa gaan we nu we gepensioneerd zijn verder met camperreizen door Europa. Voor 2016 staat de Noordkaapreis op het programma via Denemarken, Zweden Finland en Noorwegen en voor het najaar Spanje en Portugal. Nu zijn het geen vakanties meer maar gewoon reizen.

Actief sinds 28 Sept. 2008