Bay of Island - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu Bay of Island - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu

Bay of Island

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Yvonne & Peter

30 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

Vandaag uitgeslapen, moeten om half tien de ferry nemen naar Russel waar onze zeilboot wacht.
In Russel aangekomen stappen we aan boord en worden welkom geheten door de schipper Rick en zijn vrouw Robbin.
We gooien de trossen los , hijsen de zeilen en varen door een adembenemend decor van eilanden en azuur blauw water.
Na een paar uur varen gooien we het anker uit in een baai met witte stranden en worden met een dinghy aan land gezet van een eiland voor een korte wandeling.
Op het strand aangekomen lopen we een heuvel op en onder ons ontvouwd zich een geweldig 360 graden uitzicht over de baai met vele kleuren blauw en groen.
Het is een adembenemend uitzicht over het gebied met zijn vele eilanden, baaien en stranden.
Na een uur worden we weer opgepikt en gaan aan boord voor een eenvoudige maar verrukkelijke lunch.
Na de lunch gaat het anker op en we varen weer door de baai naar Russel, hier aangekomen nemen we afscheid van Rick & Robbin en gaan Russel verkennen.
Russel is de oudste stad van Nieuw Zeeland en bestaat uit allemaal oude gebouwen uit de begin periode van het huidige Nieuw Zeeland.
Op een terras aan de waterkant laten we ons de rode wijn en het lams rack goed smaken en kijken we naar de zonsondergang.
Wat kan het leven toch vervelend zijn als je je tijd zo moet doorbrengen.
We pakken de ferry van 20.00 uur terug naar Paihia en lopen na aankomst naar het hotel.
Morgen vertrekken we om 07.15 uur naar Rotorua dus we gaan maar op tijd naar bed.

• 30 Oktober 2012 - 09:29

Oma En Opa:

Lieve mensen,
    Wat is het toch heerlijk als je zulke reizen mag ondernemen, wij zijn jaloers op jullie.
    Het lijkt ons gewoon machtig om zulke dimgen nog te zien.. Vooral doorgaan hoor ik iemand nog zeggen en dat moeten jullie ook doen. Veel plezier en tot latere berichten
    Oma en opa

• 30 Oktober 2012 - 15:58

Annie Apperloo:

Hoi Peter en Yvonne
    Ja inderdaad vervelend lijkt me dat om je tijd op deze maniier door te brengen (Hi,hi)
    Maar ja over een paar weken is het weer voorbij.
    Leuk om jullie verhaal te volgen en geniet er toch maar lekker van, want als ik het zo lees is het wel erg mooi daar.
    Gr Leo en Annie

• 31 Oktober 2012 - 19:09

Rik En Hanny:

Hoi Peter en Yvonne,

Het klinkt allemaal sprookjesachtig. We volgen jullie avonturen weer met veel belangstelling.

Groetjes

Yvonne & Peter

Op zoek naar oude en huidige culturen proberen wij eens per jaar een verre reis te maken. Na reizen door Indonesie, Marocco, Maleisie, Egypte, Brazilie, Peru, Kenia, Botswana, Namibie, Zimbabwe, Zuid Afrika, China, Nieuw Zeeland, India, Oeganda en vele landen in Europa gaan we nu we gepensioneerd zijn verder met camperreizen door Europa. Voor 2016 staat de Noordkaapreis op het programma via Denemarken, Zweden Finland en Noorwegen en voor het najaar Spanje en Portugal. Nu zijn het geen vakanties meer maar gewoon reizen.

Actief sinds 28 Sept. 2008