Een lange reisdag - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu Een lange reisdag - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu

Een lange reisdag

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Yvonne & Peter

31 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Zo juist aangekomen in Rotorua de stad van de thermale activiteiten na een lange reisdag.
Vanmorgen om 06.00 uur opgestaan, gedoucht, vroeg aan het ontbijt en om 07.15 uur vertrokken.
Na dertig minuten een verplicht bezoek aan een toilet, niet om gebruik van te maken maar om te bezichtigen, het wereldberoemde toilet van de Oostenrijkse kunstenaar Frederick Hundertwasser in Kawakawa.
Wel een beetje vreemd het bezoeken van een openbaar stads toilet als eerste toeristische attractie van de dag.
Verder een mooie maar lange rit door het prachtige heuvel landschap van Nieuw Zeeland.
In de middag wordt er besloten om een kleine omweg te maken om Hobbiton te bezoeken, dit is de filmset van de Lord of the ring en de Hobbit films.
We komen iets te laat aan voor de rondleiding maar Claudine regelt dat we een prive tour krijgen van de gids Gaile.
We lopen gedurende twee uur door het Hobbitdorp en herkennen de woningen, de kroeg en de brug over de rivier.
Gaile geeft vol enthousiasme uitleg over waarom er gekozen is voor dit gebied en hoe de set is opgebouwd en wat er allemaal voor gedaan is om gedurende alle jaren die nodig zijn geweest om de films op te nemen het uiterlijk exact identiek te houden.
Zo is er een boom die boven het huis van Frodo staat dood gegaan en deze is volledig gekopieerd van glasvezels en kunstbladeren, kosten 1,9 miljoen dollar.
Na deze geweldige ervaring stappen we weer in de bus en rijden naar onze eindbestemming voor vandaag Rotorua.
Daar dit het centrum van het geothermisch gebied is komt de stank van rotte eieren ons tegemoet, maar vreemd genoeg ben je hier na een paar minuten al aan gewend.
Vanavond de stad maar even verkennen en dan morgen de diverse bezienswaardigheden gaan bezoeken

• 31 Oktober 2012 - 08:12

Ronald:

Hoi luitjes, Jullie zijn aardig te volgen deze vakantie, was het voorgaande jaren nog wel eens een paar dagen stil dit keer helemaal niet. Leuk om de verslagen weer te lezen en te horen hoe jullie genieten
    ben wederom weer nieuwsgierig naar de vele foto's en de volgende verslagen. Veel plezier en de groetjes vanuit een zeer herfstig Beverwijk

• 31 Oktober 2012 - 12:16

OIma En Opa:

Jongens,
    Wat een geweldige reis moet dit zijn. leuk om het hobbitdorp te bezichtigen !! Het is goed beschreven en daarvoor dank.
    De rotte eirerenlucht was binnen een paar minuten niet meer te ruiken, dat vinden wij vreemd, maar ala, als jullie dat schrijven is het ook zo.
    Wij hebben de sloop gehaald en jullie moeten de groeten hebben van mevr. Nota.
    Dat was het weer voor vandaag.
    Oma en opa

• 06 November 2012 - 12:02

Edwin En Tineke:

Ik heb niets van gemerkt dat de boom dood is gegaan boven Frodo zijn huis. HAhahahaha. Wij willen die boom wel weg hebben.
    Geniet verder van jullie reis. Wij vinden jullie reidsverslagen weer fijn om te lezen
    Groetjes uit het regenachtige ww.

Yvonne & Peter

Op zoek naar oude en huidige culturen proberen wij eens per jaar een verre reis te maken. Na reizen door Indonesie, Marocco, Maleisie, Egypte, Brazilie, Peru, Kenia, Botswana, Namibie, Zimbabwe, Zuid Afrika, China, Nieuw Zeeland, India, Oeganda en vele landen in Europa gaan we nu we gepensioneerd zijn verder met camperreizen door Europa. Voor 2016 staat de Noordkaapreis op het programma via Denemarken, Zweden Finland en Noorwegen en voor het najaar Spanje en Portugal. Nu zijn het geen vakanties meer maar gewoon reizen.

Actief sinds 28 Sept. 2008