Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu

Delhi

Door: Peter en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne & Peter

27 Oktober 2013 | India, Delhi

Delhi
Na een vermoeiende reis zijn we aangekomen in Delhi.
Eric heeft ons na de koffie naar Schiphol gebracht, hier aangekomen eerst een wereldstekker gekocht die geschikt is voor India en vervolgens een koffie gedronken bij Star Buks.
We vertrekken 20 minuten later dan gepland maar halen dat onderweg weer in en landen na 40 minuten precies op tijd in Frankfurt.
Hier aangekomen gaan we eerst wat eten want we moeten wachten tot 21.30 uur voor onze vlucht naar Delhi en het is pas 16 uur.
Eten gebraden maïskip met frietjes en drinken daar een welverdiend wit biertje bij.
Na het eten gaan we op zoek naar de plaats waar ons vliegtuig moet vertrekken en komen tot de conclusie dat de vlucht helemaal niet op de informatie borden wordt aangegeven.
Na wat navraag blijkt dat we naar locatie B moeten en dat is aan de andere kant van het vliegveld.
Via een tunnel wandelen we er in 25 minuten naartoe, op Schiphol word het allemaal toch wat beter aangegeven.
Aangekomen maken we al kennis met de Indiase chaos, onze geprinte computer boardingpas is hier niet geldig?????
We moeten opnieuw inchecken en krijgen een ouderwetse boardingpas, de reden wordt ons uitgelegd, een geprinte heeft geen controle strook die je kan afscheuren
We moeten precies op tijd boarden en ontdekken dat we met een Boeing 767 Dreamliner vliegen, dit vliegtuig staat bekend om storingen dus wat staat ons te wachten.
Het is een prachtig nieuw vliegtuig en zit comfortabel met voldoende beenruimte met een plaatsje bij het raam voor Yvonne.
In 7 uur en 12 minuten vliegen we naar Delhi, het is een nachtvlucht maar veel slaap krijgen we niet.
Aangekomen gaan we door de douane en Edo onze reisleider staat ons op te wachten, we pinnen allemaal wat roepia’s en wachten op één van de reisgenoten die zijn telefoon in het vliegtuig heeft laten liggen (deze wordt niet meer teruggevonden)
Het is ca negen uur in de ochtend en we gaan eerst naar het hotel om ons op te frissen.
Na de briefing de eerste excursie in Delhi en vervolgens uit eten, tijdens de maaltijd die nogal chaotisch verloopt zit iedereen te knikkebollen.
Het is een lange dag geweest met weinig slaap en morgen om zes uur gaan we weer op pad voor onze fietstocht door oud Delhi.
We wandelen naar het hotel en gaan direct naar bed, als ik het bed voel ben ik al vertrokken en Yvonne ligt ook al te slapen.
We zijn net terug van onze fietstocht maar daar zal ik in ons volgende verslag wel over vertellen.

• 27 Oktober 2013 - 11:09

Lya Van Gelder:

Prachtig allemaal, leuk om zo een beetje met
    jullie mee te reizen.

Heel veel plezier nog

Groetjes Lya

• 27 Oktober 2013 - 14:41

Maud:

Hoi Peter en Yvonne,

Ook dit jaar reis ik weer een beetje met jullie mee en kijk nu al uit naar de volgende reisverhalen.
    Ik wens jullie een voorspoedige reis toe!

Groetjes Maud

• 27 Oktober 2013 - 19:31

Annie:

Zo de reis is in ieder geval goed verlopen.
    Nog veel plezier en wacht op jullie nieuwe verslag
    Groetje Leo en Annie

• 28 Oktober 2013 - 08:09

Ronald M:

Hoi vakantiegangers, ik sluit me bij de vorige 3 sprekers aan, leuk om de eerste berichten weer te lezen
    en jullie te volgen maar ben bovenal nieuwsgierig Peter naar je fietservaringen, toch wel iets anders dan de hometrainer thuis.:-)))) Veel plezier nog maar en groetjes vanuit een stormachtig Beverwijk.

• 28 Oktober 2013 - 12:59

Fam.Swaak:

Blij wat te horen van jullie, toch vroeger dan wij dachten. Wat is dat vreemd in Frankfurt, maar ja, het zijn Duitsers dus moeten wij dat maar begrijpen.
    Gelukkig hebben jullie goed geslapen en dat is het voornaamste na zo'n lange en zware reis. Het stormt hier en alles ligt buiten "vrij" te wezen. Dus als de storm is gaan liggen wacht onze hulpen een hoop werk, maar dat zal jullie een biet zijn.
    Verder nog prettige dagen toegewenst en tot schriifs.
    Oma en opa Swaak

Yvonne & Peter

Op zoek naar oude en huidige culturen proberen wij eens per jaar een verre reis te maken. Na reizen door Indonesie, Marocco, Maleisie, Egypte, Brazilie, Peru, Kenia, Botswana, Namibie, Zimbabwe, Zuid Afrika, China, Nieuw Zeeland, India, Oeganda en vele landen in Europa gaan we nu we gepensioneerd zijn verder met camperreizen door Europa. Voor 2016 staat de Noordkaapreis op het programma via Denemarken, Zweden Finland en Noorwegen en voor het najaar Spanje en Portugal. Nu zijn het geen vakanties meer maar gewoon reizen.

Actief sinds 28 Sept. 2008