Elephant Sands - Reisverslag uit Francistown, Botswana van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu Elephant Sands - Reisverslag uit Francistown, Botswana van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu

Elephant Sands

Door: Peter & Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne & Peter

04 November 2010 | Botswana, Francistown

Elephant Sands

Zijn zojuist terug gekomen van het Bush Camp, dat is dus geen camp maar alleen een drinkpoel in de wildernis waar we overnacht hebben.
Na aankomst worden de tenten opgezet en gaan we een gamedrive doen.
Deze drive is geen overweldigend succes en we zien buiten wat olifanten en roofvogels niet erg veel.
Bij de poel zijn verse sporen van een leeuw te zien, iemand met met 50 heeft nog kleine voeten vergeleken met deze afdruk.
De kok heeft een geweldig diner verzorgt met beefstew, yam’s, pitta brood en diverse overheerlijk salades.
Om 10.00 uur gaan we nacht safari doen, hierbij zien we alleen olifanten die in de poel staand een kalf beschermen, als een goed geolied leger schermen ze het kalf af en manoeuvreren zich iedere keer weer in dezelfde formatie als ze gevaar denken te bespeuren.
Terug in het kamp drinken we waten en praten na over de dag bij het kampvuur.
Als iedereen vermoeid zijn tent opzoekt horen we in de verte een leeuw brullen.
Gedurende de nacht komt het gebrul steeds dichter bij en de ranger speuren bezorgt de omgeving af.
Om half drie lopen de twee leeuwen rond het kamp en brullen nog maar eens, in de tent van de buren wordt geantwoord met een luid gesnurk, daar zijn de leeuwen niet echt van onder de indruk maar ze gaan verder naar de poel om te drinken.
Yvonne en ik hebben dit allemaal wel gehoord maar niet gezien, wij lagen wakker in de tent en luisterde naar de nachtelijke geluiden.
De gids was om half drie uit zijn bed gehaald door de ranger en die heeft ons de details verteld hoe de leeuwen rond de tenten hadden gelopen.
Om 05.45 uur zijn we opgestaan hebben koffie gedronken terwijl de ranger het kamp opbreken.
We rijden terug naar Elephant Sands voor een douche en een ontbijt van eieren, bacon, kruidig gehakt en toast.
We zitten nu te wachten op onze nieuwe auto om verder te gaan naar onze volgende bestemming.

Zodra we een betere internetverbinding hebben zullen we proberen om wat foto’s te plaatsen..

• 04 November 2010 - 08:52

Fred R:

Dat ziet er goed uit, met het bezoek van de nachtelijke gasten geeft het in ieder geval voldoende stof om na te denken en na te praten
    Het enige spannende wat hier gebeurd is het in de avonduren omver waaien van een tuinstoel
    Fred

• 05 November 2010 - 12:26

Carla, Ronald & Estr:

Denk dat jullie toch blij mochten wezen dat je in de tent zat. Een koppie van je kat thuis in de tent zal lang niet zo erg zijn dan de kop van een leeuw. Wij wensen jullie ontzettend veel plezier en zijn benieuwd naar de verdere belevenis. Dikke knuffel van deze kant en we blijven jullie zeker volgen.

• 07 November 2010 - 10:55

Astrid:

Hai Yvonne en Peter,

Nog maar een weekje weg en nu al zo veel spannends beleefd. Woooww..jullie kunnen zo op Discovery Channel. Heel stoer!!!! Ik zelf had denk een ondergrondse tunnel gegraven, als er leeuwen naast mijn tent hadden gestaan, haha....
    Ik wens jullie nog heel veel plezier. Geniet van al het moois!! Wij gaan hier weer verder met het ontruimen van de boven verdieping. Een deel van de nieuwe vloer is al gelegd en het ziet er prachtig uit.

Veel liefs,
    Astrid

• 07 November 2010 - 11:19

Jacqueline:

hoe gaat het nu met jullie? met mij gaat het goed. ik kryg een mooie kamer. dinsdag komt de vloer. en woensdag ga ik naar az. hebben jullie al foto's?

veel plezier
    jacqueline xxxxxxxxxxx

• 07 November 2010 - 12:00

Anita:

Hey luitjes.
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    Ik wens jullie héél véél plezier en pas goed op elkaar.Ik blijf jullie volgen. Gr.Anita en sylvia

• 09 November 2010 - 15:49

Jacinta:

Hallo Peter en Yvonne,

Als ik het zo lees zijn jullie niet erg mazzel met die olifanten.
    Eerst geen zwembad en later geen water om te douchen.
    Ik zou als ik jullie was toch een hartig woordje met ze wisselen.
    Nou ja als de rest maar leuk is.
    Yvonne nu zie je de vogels in het kleur. Veel leuker he als dat zwart wit.
    groetjes

• 09 November 2010 - 19:33

Henk En Loes:

Wij begrijpen heel goed waarom de leeuwen alleen maar om de tenten zijn gelopen. Ze hebben eerst goed geroken en kwamen er achter dat er niet gedoucht was,dus wat wil je wij wassen ook eerst ons eten voor we het opeten. Maar, spannend is het natuurlijk wel. Nu op naar de volgende bestemming, hopenlijk krijgen jullie nu een auto die het wat langer volhoudt. Op naar het volgende avontuur wij wachten met spanning het volgende verslag. Vanuit een koud Nederland veel liefs van ons.

Yvonne & Peter

Op zoek naar oude en huidige culturen proberen wij eens per jaar een verre reis te maken. Na reizen door Indonesie, Marocco, Maleisie, Egypte, Brazilie, Peru, Kenia, Botswana, Namibie, Zimbabwe, Zuid Afrika, China, Nieuw Zeeland, India, Oeganda en vele landen in Europa gaan we nu we gepensioneerd zijn verder met camperreizen door Europa. Voor 2016 staat de Noordkaapreis op het programma via Denemarken, Zweden Finland en Noorwegen en voor het najaar Spanje en Portugal. Nu zijn het geen vakanties meer maar gewoon reizen.

Actief sinds 28 Sept. 2008