Vierde verslag - Reisverslag uit Oudkarspel, Nederland van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu Vierde verslag - Reisverslag uit Oudkarspel, Nederland van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu

Vierde verslag

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Yvonne & Peter

11 Oktober 2017 | Nederland, Oudkarspel

We zijn al weer thuis maar voor de trouwe lezers zal ik het verhaal van onze reis afmaken:

Dag 21: Vandaag een excursie naar Mycene, het Palamide kasteel en Nafplio.
Met de bus vertrokken om 09.00 uur naar Mycene, hier aangekomen hebben we eerst de schatkamer van Atreus bezocht, dit is een 13 meter hoog koepelgraf.uit de veertiende eeuw voor Christus.
Het is verbazingwekkend hoe men deze koepel zonder specie heeft gebouwd.
Na de schatkamer lopen we via de Leeuwenpoort de oude stad in, zoals al deze oude steden is ook deze op een berg gebouwd en we moeten stevig klimmen maar dan hebben we ook weer een adembenemend uitzicht over de oude stad en de omgeving.
Vervolgens bezoeken we het bijbehorende museum, dit bevat echter geen nieuwe items t.o.v. alle voorgaande musea die we al hebben bezocht.

Na de koffie gaan we weer op pad naar de volgende bezienswaardigheid het Palamidi kasteel in Nafplio, dit stamt uit een compleet andere tijd namelijk rond 1700 gebouwd door de Venetianen.
We wandelen wat rond over de diverse citadellen en genieten van de uitzichten over de baai en de stad beneden ons.

Vervolgens gaan we naar Nafplio waar we wat rond zwerven door de leuke stad en op een terrasje een Pitta Gyros eten met een bijbehorend biertje.

Na het bezoek terug naar de camping en even relaxen voor de Griekse avond.

Griekse avond: Deze bestaat uit een typisch Grieks diner opgeluisterd door een Griekse dansgroep met live muziek.
Het eten is heerlijk en de dans is aanstekelijk, we worden uitgenodigd om mee te dansen en als hoogte punt dansen een aantal van de vrouwelijke reisgenoten, samen met de jongste Adonis, op een tafel.
Het blijft gezellig tot de late uurtjes.

Dag 22 is een rustdag, we hangen wat rond op de camping en doen de hoogstnodige dingen zoals een was en wat onderhoud aan de camper.
Door de slechte wegen is er nogal wat los gerammeld.

Dag 23: Reisdag Tolo - Gytheio
Dit is een mooie reis door de bergen met schitterende vergezichten, onderweg komen we bij het schilderachtig dorp Kosmas waar we het geluk hebben om een parkeerplaats te bemachtigen.
Het is namelijk erg druk omdat het een weekenddag is.
We lunchen op het dorpsplein voor de kerk waar het erg druk en gezellig is, we zien ondertussen een aantal reisgenoten langsrijden al speurend naar een parkeermogelijkheid die er voor hun helaas niet is.

Dag 24 is een rustdag, we gaan met de taxi naar Gytheio en slenteren wat door het stadje en drinken een kop koffie op een terrasje.

Dag 25: Reisdag Gytheio - Koroni
Vandaag moeten we vooraf bepalen wat we onderweg willen zien, we hebben de keuze uit het spookstadje Mytras of de grotten van Pyrgos Dirou. beide kan niet om dat voor Mytras moet je naar het noorden en voor de grotten naar het zuiden.
Wij besluiten om naar de grotten te gaan daar we al vele oude steden en opgravingen hebben bezocht en alles begint een beetje op elkaar te lijken.
De keuze is de juiste want we varen met een klein bootje door een adembenemend grottenstelsel van vele kilometers lang met de meest waanzinnig gevormde stalagmieten en stalactieten.
Aangekomen op de camping hebben we nog net tijd om te douchen en dan is het al weer tijd om aan te schuiven voor een heerlijke moussaka in het campingrestaurant.

Dag 26 is een rustdag en we wandelen over het strand naar Koroni, we lopen door het stadje en vervolgens weer terug naar de camping waar we beneden aan het strand een paar biertjes hebben gedronken.

Dag 27: is weer een rustdag waarop we besluiten te gaan lunchen op een terrasje aan de haven in Koroni waar we een voortreffelijke zwaardvissteak eten met een heerlijk glaasje wijn.
Als we uitgegeten zijn zie ik plotseling voor het restaurant in de haven een enorm zeeschildpad boven water komen en wat rondzwemmen, na een paar minuten verdwijnt hij weer onderwater en laat zich niet meer zien.

Zo dit is voorlopig even genoeg, morgen maak ik de reis af.

• 11 Oktober 2017 - 14:43

André:

Wat hebben jullie het slecht he ;-)...

Reizen is mooi maar het is ook lekker om weer thuis te zijn.

Groetjes,

André

• 11 Oktober 2017 - 16:07

Wil Hoeve:

Weer een leuk verhaal om te lezen.

Helaas voor jullie zit het er weer op, maar misschien ook wel fijn om weer thuis te zijn?

• 11 Oktober 2017 - 20:06

Annie Apperloo:

Zo wat een mooi verslag weer.

Ja Griekenland is een mooi land, met veel leuke oudhedens.
    Fijn dat jullie weer goed en veilig thuis zijn
    Groetjes Annie en Leo

Verslag uit: Nederland, Oudkarspel

Het oude Griekenland

Camperreis over het vaste land van Griekenland de Peloponnesos.

12 Oktober 2017

Tweede verslag

17 Augustus 2017

Eerste verslag
Yvonne & Peter

Op zoek naar oude en huidige culturen proberen wij eens per jaar een verre reis te maken. Na reizen door Indonesie, Marocco, Maleisie, Egypte, Brazilie, Peru, Kenia, Botswana, Namibie, Zimbabwe, Zuid Afrika, China, Nieuw Zeeland, India, Oeganda en vele landen in Europa gaan we nu we gepensioneerd zijn verder met camperreizen door Europa. Voor 2016 staat de Noordkaapreis op het programma via Denemarken, Zweden Finland en Noorwegen en voor het najaar Spanje en Portugal. Nu zijn het geen vakanties meer maar gewoon reizen.

Actief sinds 28 Sept. 2008