Rotte eieren - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu Rotte eieren - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu

Rotte eieren

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Yvonne & Peter

01 November 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vandaag rustig aan gedaan, zijn om half negen vertrokken voor The Green and Blue lake.
Dit zijn heilige plaatsen voor de Maori naar aanleiding van de grote vulkaanuitbarsting van 1866, waarbij hele dorpen werden bedolven.

Vervolgens een wandeling gaan maken door Rotorua en langs de oevers van lake Rotorua.
Door de geothermische activiteiten verandert de samenstelling van het meer lokaal van samenstelling en is daardoor steeds anders van kleur b.v. geel door zwavel en/of volledig helder.
Tevens stinkt het geweldig naar rotte eieren op plaatsen waar de bodem erg actief is.
Per watersamenstelling verandert ook de populatie aan vogels.
Na twee en een half uur wandelen houden wij het voor gezien en gaan op zoek naar een terrasje voor een late lunch.
Zijn nu in het hotel om wat te rusten voor de grote Haka voorstelling vanavond met aansluitend een Hangi.
Voor de niet Nieuw Zeeland kenners, Haka is de intimiderende dans van de Maori en een Hangi is een traditionele Maori maaltijd welke gekookt wordt in een kuil die wordt afgedekt en verhit door de thermale activiteiten.
Zijn dus reuzen benieuwd wat de avond gaat brengen maar daar doen we morgen wel verslag van uit Tongariro waar we morgen om 08.00 uur heen gaan.
Onderweg zullen we stoppen bij Wai-O-Tapu, dit is de grootste verzameling geothermische activiteiten van de regio met modderpoelen, hete bronnen, geisers en nog veel meer ongein.

• 01 November 2012 - 10:57

Oma En Opa:

Hallo jongens,
    Nou nou, wat een belevenissen, kan niet meer zijn, dan worden jullie te vermoeid om nog verder te reizen.
    Wat beschrijf je dat keurig Peter,maar met Yvonne's knie moet je toch oppassen, maar jullie zijn oud en wijs genoeg om dat te weten. Verder nog veel plezier en geniet van de reis.
    Oma en opa

• 02 November 2012 - 21:43

Annie Apperloo:

Hoi Peter en Yvonne
    Zo rotte eieren lucht, jullie hebben toch wasknijpers meegenomen!!!
    Hoe smaaakt zo,n speciale maaltijd. Lijkt me wel heel apart, maar ja je moet alles even proeven natuurlijk.
    Nog veel plezier
    Gr Leo en Annie

Yvonne & Peter

Op zoek naar oude en huidige culturen proberen wij eens per jaar een verre reis te maken. Na reizen door Indonesie, Marocco, Maleisie, Egypte, Brazilie, Peru, Kenia, Botswana, Namibie, Zimbabwe, Zuid Afrika, China, Nieuw Zeeland, India, Oeganda en vele landen in Europa gaan we nu we gepensioneerd zijn verder met camperreizen door Europa. Voor 2016 staat de Noordkaapreis op het programma via Denemarken, Zweden Finland en Noorwegen en voor het najaar Spanje en Portugal. Nu zijn het geen vakanties meer maar gewoon reizen.

Actief sinds 28 Sept. 2008