Een update - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu Een update - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Yvonne & Peter Stoot - WaarBenJij.nu

Een update

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Yvonne & Peter

15 November 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Zo maar even een update van onze belevenissen.
We zijn 's morgens vroeg opgestaan maar na een blik uit het raam er gelijk weer ingedoken.
Boven de bergen hangt bewolking en dat is niet bevorderlijk voor een foto bij mirror lake.
Als we om kwart voor acht de diehards terug zien komen van het meer zijn die erg enthousiast, aangekomen bij het meer waren de wolken opgetrokken en hadden ze een prachtig zicht op Mount Cook.
Om acht uur vertrokken voor de reis naar Queentown, onderweg gestopt en een wandeling gemaakt naar Blue Pool.
Vervolgens op weg naar de plaats waar de eerste bungee jump gemaakt is, hier aangekomen moedigen wij Raymond aan, hij gaat als enige van de groep een bungee jump maken op deze historische plek.
Hij zwaait wat witjes naar ons en waagt de sprong in het diepe, iedereen van de groep fotografeert en/of filmt zijn sprong.
Als hij nog stijf van de adrenaline in de bus stapt vervolgen we onze weg naar Queentown.
Aangekomen in Queentown gaan we direct naar het hotel om de bagage te droppen en dan de stad in.
Het hotel is voor het eerst deze reis niet veel soeps, het is een veredeld backpackers hotel en zeer eenvoudig.
Wij krijgen een kamer op de bovenste verdieping en we moeten slapen op een vide onder het dak.
De vide is niet hoger dan ca 1,5 meter en dat gaat niet lukken met mijn nekklachten.
We gaan naar de receptie en uiten ons bezwaar, direct krijgen we een andere kamer op de begane grond, probleem opgelost.
We gaan de stad in en verkennen Queentown.
De stad is zeer klein en met drie straten heb je het hele centrum gehad.
We gaan eten in het aanbevolen visrestaurant en dan terug naar het hotel door de inmiddels losgebarsten hoosbui.
Daar we geen regenjas mee genomen hebben kopen we vlug twee weggooi poncho's om toch nog droog naar het hotel te komen.
De volgende ochtend na het ontbijt met de kabelbaan de berg op om een mooi uitzicht te hebben op Queentown, hierna wandelen we wat door de stad, drinken koffie en hebben een vroege lunch waarbij we wat foto’s uploaden van de gletsjer.
Vervolgens worden we opgehaald door Chris, onze gids voor vanmiddag voor onze four wheel drive tocht naar Mace Town.
We rijden door de bergen over smalle paden langs een diep ravijn waar de rivier zich een weg baant.
Als we afdalen naar de rivier moeten we die 27 keer oversteken waarbij we door de rivier rijden en het water in de auto staat zodat we onze voeten moeten optillen om droge voeten te houden.
Aangekomen in Mace town krijgen we onder het genot van koffie of thee en zelfgebakken vruchten chocolade cake uitleg over de geschiedenis van de mijnstad en de Gold rush.
Het stadje bestaat nog maar uit twee gerestaureerde huizen en een aantal ruïnes.
Tevens zijn er nog wat zware mijnbouw installaties waarvan je niet begrijpt hoe ze die in 1860 op deze afgelegen plaats hebben gekregen.
We rijden weer terug naar Queentown en Chris heeft de grootste lol om bij het oversteken van de rivier het water over de motorkap te laten stromen.
Na deze enerverende tocht eten we bij een grill restaurant "Flame" een mixed grill.
In Nederland krijg je dan van alles een beetje, hier krijg je dan van alles een normaal portie, dat betekend dus een grote houten snijplank vol met steak, koteletten, worst en spare ribs.
We doen ons uiterste best maar krijgen het niet op, vriendelijk wordt er gevraagd of de rest in een dogy back mee moet, we vertellen dat we de hond thuis hebben gelaten dus dat we het graag daarlaten.
We waggelen met een ronde buik terug naar het hotel en gaan slapen.
Vandaag een reisdag, onderweg gestopt bij Arrow Town, dit is een grotere uitvoering van Mace town waarbij een complete straat is gerenoveerd, erg leuk en niet afgestemd op de toerist.
Aangekomen op onze bestemming van vandaag Te Anau zitten we nu uit te rusten in het hotel en gaan morgen naar Milford Sound.

• 15 November 2012 - 07:36

Ronald M:

Goedemorgen Globetrotters, leuk om op dit vroege tijdstip weer een nieuw reisverslag van jullie te lezen.
    Er zijn in ieder geval weer genoeg ervaringen opgedaan en ik ben erg nieuwsgierig naar de foto's, geniet nog maar even van alles want het einde van de reis komt al een beetje in zicht. Veel plezier en tot gauw.

• 15 November 2012 - 10:01

Oma En Opa:

Hallo jongens,
    Met veel interesse jullie verhaal weer gelezen. Het weer lijkt verdacht veel op Hollands weer, maar ja, je bent in Nieuw-Zeeland. Het vriest vandaag en hebben een zonnetje, dat kan niet bij jullie in dit jaargetijde.
    Met Marcella naar Heerhugowaard geweest om mijn ogen te testen. Over 14 dagen krijg ik uitslag.
    Oma is met Rob naar het MCA voor haar schouder en morgen voor haar ogen, het kan niet op.
    Jullie vakantie zit er over een week weer op, wat gaat die tijd toch snel. Geniet er maar van en houdt het lang vol. Je schrijft uitstekend Peter en zo boeiend, blijf schrijven en je kunt een boek uitgeven.
    Nu tot zover weer, prettige dagen toegewenst door
    Oma en Opa.

• 15 November 2012 - 17:32

Rob:

Weer een mooi en lang verslag.
    geniet er nog maar van,want het is al weer bijna voorbij.
    Eindelijk wat foto's.
    Kouwe bedoeling op de gletjer lijkt mij,maar wel goed om verstoppertje te spelen met die holen en spelonken.
    Nou,nog veel plezier toegewenst.
    rob

• 15 November 2012 - 21:46

John En Ingrid:

En weer heerlijk om jullie verslag te lezen. Dochterlief heeft daar de sprong ook gewaagd, we hebben er beelden bij gezien, dus kunnen we ons voorstellen hoe Raymond zich gevoeld moet hebben. Jullie doen weer een hoop geweldige ervaringen op. Blijf genieten! Groetjes van ons.

• 18 November 2012 - 21:05

Edwin En Tineke:

Zit weer te genieten van jullie mooi verhaal, Wat weer een mooie belevenis. Hoop wel dat jullie nog in de stoelen van het vliegtuig kunnen zitten. Hahahaha. Geniet de laatste paar dagen nog even, thuis horen wij jullie verhalen graag. En hopen wat meer foto's te zien van jullie reis.